Voor professionals – 08 Sep 2022 door Nina van NuFlex
Zo begeleiden we onze interim-professionals on the job
Als onze interim-professionals bij een gemeente aan de slag gaan, laten we hen niet zwemmen. NuFlex doet actief aan talentmanagement zodat mensen goed in hun vel zitten en groeien in kwaliteit.
- Stap 1:
Altijd spannend, de eerste dag bij een nieuwe opdrachtgever. Ook al ben je als interim-professional gewend om snel te schakelen, het is toch even wennen. Hoe is de werkcultuur, wat wordt er precies van je verwacht? Daarom belt onze talentmanager – jouw vaste contactpersoon bij NuFlex – op de eerste dag even om bij te praten: wat was je eerste indruk, heb je op dit moment vragen? - Stap 2:
Na de eerste week heb je een redelijk goed beeld van het reilen en zeilen bij de gemeente waar je ingehuurd bent. Je weet wat goed gaat, maar ook wat aandacht vraagt. Misschien heb je een korte bijscholing nodig, of is je takenpakket breder dan afgesproken is. Daarom neemt de talentmanager weer even contact op, zodat we meteen kunnen bijsturen. - Stap 3:
We zijn natuurlijk ook benieuwd hoe je opdrachtgever – de gemeente – de samenwerking ervaart. Onze regiomanager neemt in de tweede week van de opdracht telefonisch contact op met de gemeente om te horen of de inwerkperiode goed verloopt. Zo hebben we van opdrachtgever én professional in beeld hoe de samenwerking gaat. Zit er een kink in de kabel? Dan komen we in actie. - Stap 4:
Ieder kwartaal zit je als interimprofessional om tafel met je talentmanager. Hoe bevalt de opdracht? Heb je bepaalde ondersteuning vanuit NuFlex nodig? Heb je wensen om een opleiding te volgen of je op een andere manier te ontwikkelen? Dan maken we daar een plan voor. - Stap 5:
In het functionerings- en beoordelingsgesprek – elk half jaar – gaan we met z’n drieën in gesprek: de opdrachtgever, de talentmanager en de interim-professional. Live natuurlijk, zodat je elkaar even in de ogen kunt kijken. Dit is het moment voor de tussenstand. Wat loopt soepel, zijn er dingen die om aanpassing vragen, zijn we van beide kanten tevreden? - Stap 6:
Minimaal twee keer per jaar organiseren we actualiteitencolleges en kennissessies om je kennis te verbreden. We doen die sessies per domein, zodat je input krijgt die naadloos aansluit op de ontwikkelingen in jouw vakgebied. Superinteressant en meteen toepasbaar op je werkplek. - Stap 7:
Werken gaat het beste als er ook ruimte is voor ontspanning. Onze (netwerk)borrels zijn een heerlijk moment om even te relaxen en samen met andere interim-professionals en het NuFlex-kantoorteam bij te praten. Ervaringen delen, horen hoe de ander dingen aanpakt, en gewoon gezellig samenzijn. - Stap 8:
Nog een maand te gaan, dan loopt je opdracht af. Tijd om na te denken over de volgende stap. Heb je al een idee over een vervolgopdracht, wil je samen met ons op zoek, en in welke richting zoek je het dan? De talentmanager neemt het met je door, zodat onze recruiter de zoektocht kan starten. - Stap 9:
De finish is in zicht, nog een laatste week te gaan. Een goed moment om te bespreken hoe je deze periode hebt ervaren. Met je talentmanager blik je terug. Sta even stil, vier bewust je successen en geniet ook van de lessen die je hebt geleerd. - Stap 10:
De periode tussen twee opdrachten door is fijn om even op adem te komen. Tegelijk kun je deze tijd gebruiken om een volgende stap in je ontwikkeling te zetten. Bijvoorbeeld door een vaardigheidstraining te volgen of een omscholing te doen. We helpen je om deze periode goed in te vullen, zodat je met je talent aan de slag blijft.